بیوگرافی کریم بنزما
تاريخ : سه شنبه 14 خرداد 1398برچسب:, | 15:15 | نویسنده : محمد میرابی

بیوگرافی کریم بنزما:
تاریخ تولد: 19/12/1387
محل تولد: الجزایر
ملیت: فرانسه


علاقه ی او به فوتبال از حومه ی شهر لیون که او در آن رشد یافت آغاز شد. در 9 سالگی به المپیک پیوست، شش سال بعد او به مدرسه ی ولاژ تولا پیوست.
کریم بنزما (19 دسامبر 1987) اصلیتی مانند زیدان دارد. هر دوی آنها در منطقه ی کابیلیای الجزایر ریشه دارند. دالاکهال بنزما، پدر بزرگ کریم، در آنجا می زیست تا این که بالاخره در دهه ی 50، خانواده ی بنزما به لیون کوچ کردند. بازیکن رئال اولین ضربه ی خود در زمین چمن به توپ را در ال برون، در شمال شهر لیون زد. " هنوز صدای موسیقی رپ ماشین جوانانی که با خوشحالی از آنجا می گذشتند را به یاد می آورم. من همیشه با برادر کوچکم بازی می کردم، من حمله می کردم و او دفاع می کرد ." کریم در یک خانواده ی نه نفره ششم است. پدرش کارمند مجلس بود و مادرش خانه دارد .
او همچنان به بازی در مدرسه ی ژان لورگت ادامه داد و سپس به ترایون بارون پیوست. او در این تیم توانست با هت تریک در برابر یک تیم لیونی، نظر چند استعدادیاب را به خود جلب کند. او در آنجا اولین قراردادش را با المپیک منعقد کرد و شش سال بعد راهی مدرسه ی ژان مولین و تیم ژرلاند ولاژ تولا شد. خانواده اش به تشویق او می پرداختند. سلی، خواهرش آن زمان را به یاد می آورد :" به یاد می آورم که همیشه در زمین فوتبال بود و با افرادی که سه چهار سال از او بزرگتر بودند بازی می کرد. او بیشتر در زمین فوتبال راحت بود تا در مدرسه.
او در طبقه پنجم مدرسه تولا ولاژ اتاق داشت، با چشم انداز استادیوم ژرلاند (استادیوم المپیک) یاد گرفتم که چطور باید در یک خوابگاه زندگی کنم حالا یانیس تافر (ستاره ی جوان لیون) به گفته ی خودش این اتاق را تصاحب کرده است.

بنزما در در فوریه 2007 به اکیپ گفت: واقعا من هیچگاه علاقه ای به لیگ فرانسه نداشته ام، قلب من همیشه در مادرید بوده است.

مربی تولا ولاژ که بازیکنانی چون ژولی ؛ مالودا، بن عرفا و برونو انگوتی را به جهان فوتبال معرفی کرده است مسئول جلا دادن این مروارید فرانسوی بود. مخصوصا از لحاظ بدنی. در شش سالی که کریم پیش از بازی در تیم اصلی ( برابر متز در 2004) حاضر شود، با برنامه های قدرتی و سرعتی مربی اش گیامه تورا به خوبی آماده شده بود. " در آن دوره سرعت تست دو را از 25.50 ثانیه به 21.30 قانیه رساند " در نوامبر 2003، او با زدن دو، سه گل در هر بازی مورد توجه قرار گرفت. از آن به بعد او توانست عنوان قهرمانی فرانسه (16 و 18 سال) فینال جام حذفی در 2005، اولین بازیش برای لیون را انجام دهد.
بنزما 17 ساله، از یک جوان جویای نام در حال تبدیل شدن به یک ستاره ی بزرگ بود. همه او را با هانری مقایسه می کردند که موجب آزردگیش می شد. در جام گامبردیا که جام معتبر زیر 18 سال فرانسه است درحشید و با دو گل دیرهنگامش زمینه ی قهرمانی تیمش را فراهم ساخت. در ابتدای کار در المپیک (2005) در استاده فرانس با دو گلی که زد زمینه ی برد 6 بر 2 تیمش برابر استراسبورگ را فراهم ساخت .


مدیران وقت لیون در سال 2003 از پذیرش این بازیکن سر باز زدند، درست مانند پلاتینی که در زمان بازیگریش با مخالفت متز مواجه شد و در نانس فوتبالش را ادامه داد. آرماند گاریدو اولین مربی کریم به او گفت: "او فقط یک بازیکن آماتور است و توجه کسی را نمی تواند به خود جلب کند ." اما کریم در بازی تیمش با سوشو که با نتیجه ی 4-0 به پایان رسید تمام نگاه ها را به خود جلب کرد. مربی تیم اصلی سوشو، گای لاکومبه آنجا بود و کریم چشمان او را به خود خیره کرده بود. رن پیشنهاد دو میلیون یورویی را برای کریم 15 ساله مطرح کرد، آژاکس نیز به جمع مشتریان او پیوسته بود.
سر انجام ژان میشل آئولاس نظر خود را تغییر داد. در نوامبر 2003، کریم به جمع بازیکنان المپیک پیوست و در حالی که تنها 16 سال داشت در هشت ماه 38 گل به ثمر رساند. این رکورد را تنها سدریک بودرم (بازیکن فرانسوی که در سالهای 92 تا 92 در المپیک بود) توانسته بود بدست آورد .

در همان فصل، کریم در فینال تورنمنت مونتاژیو برابر نانت درخشید (برد چهار بر صفر) آرماند گارید (مربی) یک تصویر را در ذهن خود ثبت کرده است :" بدون شک او بهترین بازیکن و بهترین گلزن این رقابتها بود ". حالا حمایت رنه ژرارد ( بازیکن فوتبال در دهه 60 و سپس مربی تیمهای پایه) را پشت سر خود داشت :" تو یک ستاره هستی، چطور هنوز قرارداد حرفه ای نبسته ای ؟" او سپس به تیم زیر 17 سال فرانسه در سوئیس ملحق شد (در کنار دیگر بازیکنان مستعدی چون بن عرفا، نصری و مندز.)

او پس از آن گام دیگری برداشت و به تیم زیر 18 سال المپیک پیوست و در 14 بازی با 12 گلی که به قمر رساند موجب قهرمانی لیگ فرانسه شد. نمایش حیرت انگیز این بازیکن از چشمان پل لژون (مربی تیم اصلی) دور نماند و سرانجام در 15 ژانویه 2005 فرصت حضور در تیم اصلی را بدست آورد. بنزما در دقیقه 77 وارد زمین شد و پاس گل دوم المپیک را به نام خود به ثبت رساند. چند روز بعد، او اولین قرارداد حرفه ای خود را با تیم اصلی به ثبت رساند .

رویایش برای حضور در چمپیونزلیگ خیلی زود به حقیقت پیوست و در بازی با روزنبرگ (در حالی که 17 سال داشت) گلزنی کرد. او در حال ستاره شدن بود و نامش بارها و بارها در روزنامه های فرانسوی نوشته می شود. سپس الجزایر از او خواست که دعوتشان را بپذیرد و او این گونه جواب داد: " به فرانسه امید بیشتری دارم" دومنک چند ماه بعد او را برای بازی دوستانه برابر یونان دعوت کرد. کریم مصدوم شد و از این بازی باز ماند. وی گفت :" باز خواهم گشت" و این کار را برابر اتریش در سال 2007 انجام داد .

با قد 182 سانتی متری و بدن ورزیده شده در مدرسه ی تولا ولاژ کریم تبدیل به یک گلزن قهار شده بود. لوئیز فرناندز وضعیت او را این گونه توصیف کرد :" او مانند مورینتس در زمان اوجش است. نه تنها برای قدرتش، بلکه برای مهارتی که همچون هانری دارد. او یک جرقه نیست، نیاز ندارد که زیاد با توپ بازی کند و با چند ضربه ی کوچک می تواند گلزنی کند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب بلاگ اسکای
  • بروجرد